Interessent-knappen gir flere kandidater

Forestill deg at du skal nå sivilingeniøren Kari 37 som sitter på trikken. Hun er på vei til et viktig jobbmøte, men bruker tiden på veien til å lese de siste nyhetene og sjekke sine sosiale medier. Hun finner så annonsen for en veldig spennende jobb. Kari er fortsatt ikke en aktiv jobbsøker, så hun er ikke klar for å sende inn noen søknad, men ser en Meld din interesse-knapp og velger å legge inn sin e-postadresse.

Over 50 % av interessentene er verdt å følge opp

Når en passiv kandidat får presentert en ledig stilling via sosiale medier eller andre nettsteder må terskelen for å søke være lav. Vedkommende kan sitte på trikken eller i et åpent kontorlandskap og da kan utsiktene til å skrive en lang søknad og ta kontakt med potensielle referanser heller skremme dem vekk. Med Interessent-knappen kan de med et enkelt klikk og ved å oversende epostadressen sin gi et signal om at de er interessert i å bli fulgt opp. Dermed er en passiv kandidat omgjort til en aktiv på få sekunder.

Rekrutteringsselskapet Hyr samarbeider med Frantz, og har god erfaring med interessent-knappen på sine kampanjesider. De har benyttet seg av denne funksjonen på flere stillingskampanjer.

Vår erfaring er at over halvparten av de som viser sin interesse er verdt å følge opp. Det gir både oss og kunden vår et forsprang når det gjelder å nå de mest attraktive kandidatene. Mange av finalekandidatene til stillinger har vært blant de som har brukt Interesse-knappen, sier Ramona Nesshaug, rekrutteringsrådgiver i Hyr.

Interessent-knappen er så lavterskel at bare en liten gryende tanke om å bytte jobb kan føre til akkurat det. Den gir også kandidaten kontroll over prosessen videre siden det bare er snakk om å sende fra seg en epostadresse.

Interessent-knappen gir passive kandidater en hurtigtilgang til en mulig stilling. Vi ser at denne løsningen blir stadig viktigere og gir veldig gode resultater for våre kunder som er på jakt etter de gode hodene som ikke nødvendigvis er på jakt etter en ny jobb, sier Tore Hjerde, Data & analytics manager i Frantz.

Norges råeste mediekjøpsplattform for rekruttering

Frantz er Norges råeste mediekjøpsplattform for deg som skal rekruttere. Vi har utviklet en HR-teknologi som sikrer at du når ut til relevante kandidater for stillingen din i større grad enn ved bruk av tradisjonell utlysning.

En mediekjøpsplattform er en tjeneste hvor du kan kjøpe annonser i flere ulike medier og kanaler på ett sted. Dette gjør profilering av stillinger enklere for deg som skal rekruttere. Vi setter opp forslag til medieplan for deg basert på stilling og bransje. Alt du trenger er å ha en stillingstekst, så hjelper vi deg med resten. 

Les mer….

Vil du vite mer? Ta kontakt med oss:

RAGNHILD GEIRSDATTER NORDVIK
chief operating officer

E: ragnhild@frantz.no
T: +47 976 63 032

Meld din interesse-funksjon