Du som kandidat får presentert stillinger som er relevante for deg. Ved å akseptere sporing fra oss, øker sannsynligheten for at du ser stillinger som er relevante for deg. Formålet med våre målinger er å gi våre kunder nødvendig informasjon om relevans og effekt av annonseringen.
Godta alle informasjonskapsler eller endre innstillinger?
REKRUTTERING UTEN SYNSING: VI GJØR REKRUTTERINGEN DATADREVET!
Vi gjør det enkelt å ta datadrevne valg for hvor stillingen din skal profileres og hvilket budsjett som gir best effekt. Ved å bruke Frantz gir du også stillingen din en kickstart ved å eksponere den for potensielle kandidater som allerede har vist interesse for lignende jobber.
Nyheter, tips til smartere rekruttering og mye mer
REKRUTTERING UTEN SYNSING: VI GJØR REKRUTTERING DATADREVET
Fra fotball til rekruttering: Dataanalyse er nøkkelen til suksess
I Frantz har vi tidligere brukt fotball som metafor for å forklare det vi driver med: Det er bare én målscorer, men de øvrige spillerne er minst like viktige for å sikre at ballen kommer frem til den som har det siste tøtsjet. Tilsvarende for søknaden: Den kommer fra ett medie/kanal, men noen må fange interessen hos kandidaten og sende hen i riktig retning av en endelig søknad.
Artikkel
Black friday, farsdag, advent og jul
Våre datadrevne analyser viser oss at kampen om oppmerksomheten øker i perioden vi er inne i. Det betyr at prisene for annonsering øker.
Tips
Jakten på gullegget – Påsketips til proaktive rekrutterere
Vår nøytrale mediekjøpsplattform hjelper deg å treffe de riktige kandidatene der de er. Ta gjerne med deg tre tips fra våre datadrevne analyser dersom du skal rekruttere nå og gjennom påsken.
Tips
Ta datadrevne medievalg i stedet for å la magefølelsen styre
Er du på jakt etter en ny ansatt? Tenkt litt på begrepet Datadrevet medievalg mens du nyter helgen. La Frantz’ teknologi sørge for at du når ut til de beste kandidatene med din stilling ledig annonse.
Tips
Meld din interesse-funksjon
Vår erfaring er at over halvparten av de som viser sin interesse er verdt å følge opp. Det gir både oss og kunden vår et forsprang når det gjelder å nå de mest attraktive kandidatene. Mange av finalekandidatene til stillinger har vært blant de som har brukt Interesse-knappen, sier Ramona Nesshaug, rekrutteringsrådgiver i Hyr.
Nyheter
Datadrevet rekruttering gir resultater
– Allerede før selve stillingsannonsen var ute så hadde vi fått flere spennende kontakter som et direkte resultat av den datadrevne rekrutteringsprosessen til Frantz, sier Rune Frøyslie.
Artikkel
Interessent-knappen gir flere kandidater
Forestill deg at du skal nå sivilingeniøren Kari 37 som sitter på trikken. Hun er på vei til et viktig jobbmøte, men bruker tiden på veien til å lese de siste nyhetene og sjekke sine sosiale medier. Hun finner så annonsen for en veldig spennende jobb. Kari er fortsatt ikke en aktiv jobbsøker, så hun er ikke klar for å sende inn noen søknad, men ser en Meld din interesse-knapp og velger å legge inn sin e-postadresse.
Over 50 % av interessentene er verdt å følge opp
Når en passiv kandidat får presentert en ledig stilling via sosiale medier eller andre nettsteder må terskelen for å søke være lav. Vedkommende kan sitte på trikken eller i et åpent kontorlandskap og da kan utsiktene til å skrive en lang søknad og ta kontakt med potensielle referanser heller skremme dem vekk. Med Interessent-knappen kan de med et enkelt klikk og ved å oversende epostadressen sin gi et signal om at de er interessert i å bli fulgt opp. Dermed er en passiv kandidat omgjort til en aktiv på få sekunder.
Sture Ellingsen
CEO +47 975 01 706
sture@frantz.no
Tore Hjerde
Data & Analytics Manager + 47 915 16 574
tore@frantz.no
Ragnhild Geirsdatter Nordvik
COO +47 976 63 032
ragnhild@frantz.no
Kenneth Nordland Johansen
CTO + 47 413 13 424
kenneth@frantz.no
Eirik Isaksen
Project Manager +47 982 94 887
eirik@frantz.no
Emma Rosen
Marketing Technologist + 47 472 33 171
emma@frantz.no
Michael Andreas Kandola
Marketing Technologist +47 941 43 458
michael@frantz.no
Per Granaune
Full stack developer +47 975 73 006
per@frantz.no
Språk