SEARCH & REKRUTTERINGSTJENESTER · BERGEN

Planlegger

LinkedIn
Twitter
Facebook
Email

Med lang erfaring fra det svenske jernbanemarkedet satser Euromaint Rail på å bli en av de ledende aktørene innenfor industrielt vedlikehold av jernbanemateriell i Norden. Gjennom vår kontrakt med Vy Tog AS vil vi levere vedlikehold for samtlige tog på Bergensbanen og Vossebanen de kommende ni årene, inkludert lok og vogner. Sammen med Vy har vi både dyp kunnskap om de lokale forutsetningene for togdrift og de seneste metodene for å drive effektivt og moderne vedlikehold med høy kvalitet. Euromaint tilbyr kvalifisert teknisk vedlikehold for å imøtekomme kundenes behov for pålitelige og tilgjengelige tog i drift.

Euromaint Sverige ble grunnlagt i 2001. Selskapet stammer fra SJ og har mer enn 100 års erfaring med kvalifisert vedlikehold av produksjon. Euromaint Sverige omsetter for om lag 1.600 millioner svenske kroner, og har om lag 1.000 ansatte (2018). Euromaint Norge ble etablert i 2018 som et ledd i satsning på å bli et av Nordens ledende selskap innen vedlikehold. Euromaint er eid av den børsnoterte spanske togprodusenten CAF.

13. desember 2020 tok Euromaint over kontrakten på Trafikkpakke 3, som består av Bergensbanen og Vossebanen – og søker i den forbindelse en planlegger med base i Bergen.

Planlegger i Euromaint har som oppgave å planlegge alt arbeid i verkstedet ut fra sporplass, personale og til en viss grad materiell. Han/hun skal arbeide for å optimalisere kjøretøyenes tilgjengelighet og foretakets inntekter. Videre er planlegger ansvarlig for tilpassing, utvikling og effektivisering av planleggingsprosessen, samt grensesnitt mot øvrige funksjoner. Daglig prioritering av oppgaver og behov er å ansees som en av de viktigste oppgavene. Stillingen rapporterer direkte til vedlikeholdssjefen. 

Arbeidsoppgaver

  • Daglig sjekk og oppdatering av korrektive feil  
  • To daglige samordningsmøter internt og med kunden – morgen og ettermiddag
  • Ta aksjon på feil som haster 
  • Oppdatere status på alle kjøretøy 
  • Ha løpende dialog med materiellstyrer vedrørende behov
  • Sørge for å være oppdatert på planlagt arbeid neste døgn
  • Oppfølging av aktiviteter gjennom dagen
  • Utarbeide planer på materiell

Kompetanse

  • Minimum 4 års erfaring fra planlegging i en kommersiell virksomhet, eller fra lignende rolle/oppgaver
  • Kunnskap om hvordan trafikkplaner fungerer samt kunne forstå og tyde driftsplaner
  • God kjøretøykunnskap
  • Gode kunnskaper i Excel og god erfaring med ERP-system
  • Gode kunnskaper i norsk – beherske språket flytende muntlig og skriftlig
  • Generell studiekompetanse (3-årig)
  • God teknisk forståelse  

Din profil 

Som person er du effektiv, planlegger tiden din godt, og ser hva som må prioriteres i en kompleks arbeidshverdag. Du jobber systematisk og utfører arbeidet med høy kvalitet. I tillegg er du positiv, løsningsorientert og proaktiv selv i de mest stressende situasjonene.

Foruten det nevnte, ser vi etter en kandidat som er:

  • Ansvarsfull med et helhetlig blikk
  • Strukturert og analytisk
  • Kundeorientert, samt har gode samarbeidsegenskaper

Din søknad 

Ved denne rekrutteringen administrerer Hudson Nordic AS hele rekrutteringsprosessen. Full konfidensialitet ivaretas om ønskelig. Vi intervjuer kvalifiserte kandidater fortløpende, så søk gjerne så snart du har anledning.
Søknadsfrist er 2. desember 2021

Hvis du har spørsmål, er du hjertelig velkommen til å kontakte ansvarlig rådgiver i Hudson Nordic, Rolv Brudal, på telefon: 473 51 393. 

Vi ser fram til å motta din søknad!

LinkedIn
Twitter
Facebook
Email
Euromaint Rails – Planlegger – Hudson Nordic