SEARCH & REKRUTTERINGSTJENESTER

Key Account Manager - Simplifai

Key Account Manager 

Simplifai: Muligheten 

Simplifai har etter oppstarten i 2017 vokst svært raskt, og har blitt et selskap med 150 medarbeidere – og rigger seg nå for videre vekst. Vi opplever god traction mot BFSI-vertikalen samt mot offentlig sektor, og søker i den forbindelse en erfaren Key Account Manager. Vår nye KAM må være villig til å gå en ekstra mil for kundene, og må inneha meget gode kommunikasjonsevner. Dette er en rolle hvor du får et enormt ansvar samt store utviklingsmuligheter. Dessuten får du muligheten til å arbeide med svært spennende konsepter og dyktige kollegaer – og ikke minst får du være med på en fantastisk spennende vekstreise innen kunstig intelligens! 

Simplifai leverer Digitale Medarbeidere som forstår menneskelig kommunikasjon i form av fritekst, uavhengig av formatet. Vi sparer bedrifter for tid og penger, samtidig som vi forbedrer arbeidsprosesser gjennom AI-behandling av e-poster og dokumenter. Våre globale kunder innen finans, forsikring, telecom, energi, detaljhandel, og offentlig sektor setter stor pris på å jobbe med våre «digitale ansatte» og menneskelig støtteteam i Norge, Europa og India. Som et SaaS-basert AI-selskap, tilbyr vi markedsledende ende-til-ende-automatisering for å øke hastigheten på behandling av kundekommunikasjon, krav, forespørsler og bestillinger. 

«Nøkkelen til å styrke kundetilfredsheten vår og hjelpe oss med å redusere driftskostnadene, er å oppnå en jevnere og mer effektiv håndtering av saker» – Rolf Valle, CTO av Knif Trygghet Forsikring AS. 

Selskapet er grunnlagt i Norge, og har i dag kontorer i Nederland, Ukraina og India, i tillegg til hovedkontoret i Oslo. Ut fra dette ståstedet bringer vi med oss ulike synspunkter, erfaringer og et sterkt ønske om å bygge Simplifai, og ta selskapet inn i neste generasjons AI/SaaS-suksess. Vårt erfarne lederteam viser forpliktelse med tanke på åpen kommunikasjon, tillit, fleksibilitet og støtte for teammedlemmene våre når de leverer den beste opplevelsen til våre kunder og vekst for bedriften. 

Key Account Manager

Når Simplifai Territory Manager, Solution Architect og Partner har blitt enige om kundens Simplifai-løsning, blir Key Account Manager valgt. Han eller hun vil bli introdusert for kunden og vil støtte teamet gjennom kontraktsforhandling og løsningsimplementering. Fra implementering vil han eller hun være primærkontakten og kundeansvarlig gjennom hele kundeforholdet. 

Key Account Manager har kontraktseierskap fra initiering til implementering, driver signoff av eventuelle POCer, og analyserer kundebruk via Simplifai Studio eller andre verktøy. Med jevne mellomrom vil han eller hun møte kunden for å vurdere løsningen, foreslå flere potensielle bruksområder, og ta opp eventuelle kundeproblemer eller spørsmål. 

Hver Key Account Manager er ansvarlig for Simplifai-forholdet med sine kunder – belønning av ytelse, eskalering av eventuelle bekymringer eller problemer, og identifisere nye muligheter. Han eller hun er talsperson for kunder i Simplifai og deres partnere. 

Den ideelle Key Account Manager må demonstrere forretningssans, nysgjerrighet og et genuint ønske om suksess for kunde og for Simplifai. Han eller hun vil eie veksten av Simplifai-virksomheten gjennom hele kundelivssyklusen – kjempe for deres suksess og oppmuntre til bredere bruk av Simplifai-tjenester. 

Den ideelle kandidaten til rollen som Key Account Manager vil være i stand til å effektivt analysere kundeadferd, samt fordeler (ROI) på bakgrunn av Simplifai-løsningene. Han eller hun vil identifisere og utvikle oppsalg/nye forretningsmuligheter for Simplifai, og samarbeide om nødvendig med Simplifai Territory Managers, Partnere, Solution Architects og Delivery-teamet for å oppnå maksimal verdi fra hver kunde. 

Stillingen 

  • Stillingen rapporterer til Head of Key Account Management Europe / APAC – og sitter i Oslo
  • Arbeidsplassen er primært ved hovedkontoret i Oslo, men noe reisevirksomhet vil måtte påregnes 

Ansvar

  • Engasjere seg med tildelte kunder og tilrettelegge kontraktsignatur, implementering og levering for tildelte Simplifai-kunder 
  • Utvikle pågående relasjoner med kunder – være en promotør for deres bruk av Simplifai-løsninger, identifisere ytterligere muligheter og sikre/forsterke P/L-effekt for og av alle tildelte kunder 
  • Bygge relasjoner og pleie nøkkelkunder og nøkkelbeslutningstakere for å identifisere deres behov for tilleggsløsninger, og deretter legge til rette for signering av kontrakttilføyelser 
  • Utvikle og lede gjennomføring av kontoutviklingsplaner, inkludert tilsyn med Simplifai-installasjoner for å sikre kundetilfredshet 
  • Eget ansvar for leveranse av alle tjenester i henhold til kontrakt og kundebehov 

Ferdigheter 

  • Sterk forretnings- og bransjeforståelse 
  • Kompetanse for utvikling av kundeforhold 
  • Evne til å kommunisere verdien av teknologi til kundene på en overbevisende måte 
  • Data- og analyseinnsamling, sammensatt til informasjon i Excel for å utlede resultater og kommunisere innsikt 
  • Sterk kontrakts-forståelse og evne til å legge til rette for forhandlinger mellom salg, partnere, kunder, og leverings- og støttepersonell 

Minimumskvalifikasjoner 

  • 5+ års erfaring som Key Account Manager, Customer Success Manager eller kontoansvarlig 
  • Erfaring innen salg, kundeservice eller forretningsstøtte i et SaaS-, teknologi-, finans- eller profesjonelt tjenesteselskap 
  • Gode muntlige / skriftlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk 
  • Sterke mellommenneskelige ferdigheter og evne til å jobbe selvstendig og samarbeide som en del av et team 
  • Relevant utdanning 

Har du spørsmål omkring rollen eller selskapet, er du velkommen til å ta kontakt med vår rådgiver i Hudson Nordic, Rolv Brudal, på +47351393 eller rb@hudsonnordic.com

Søknadsfrist: 28. mai

CONTACT
Rolv Brudal
Senior Manager – Search & Rekrutteringstjenester

Key Account Manager – Simplifai – Hudson Nordic