Lokal seier ga jubel

Tore Hjerde, Eirik Isaksen og Ragnhild Nordvik

Det var ekte jublende glede hos Frantz da det ble klart at de hadde vunnet anbudet for annonseinnkjøp for 16 nordlandskommuner. Hjemmemarkedet er veldig viktig for Bodø-bedriften.

– Vi har store nasjonale kunder i porteføljen vår og vi jubler selvfølgelig også når en liten Bodø-bedrift som oss drar inn de store kontraktene. Men gleden var faktisk hakket større da vi fikk vite at vi vant annonseinnkjøp for 16 nordlandskommuner, sier Ragnhild G. Nordvik, assisterende daglig leder i Frantz.

Frantz er en tradisjonsrik Bodø-bedrift som hjelper kunder med medierådgivning og avanserte egenutviklede teknologiske løsninger for å nå de rette kandidatene til ledige stillinger. Selskapet har kunder som NAV, Bane NOR, Skatteetaten, Statens Vegvesen og Helseforetakene på kundelisten. Fredag ble det klart at 16 Nordlandskommuner i Samordna Innkjøp i Nordland (SIIN) også har valgt å samle sine stillingsmarkedsføringskjøp lokalt hos Frantz.

Kontrakten med SIIN strekker seg over to år med en mulighet for forlengelse i ytterligere to år til.  

– Dette er utrolig moro at også de som er oss nærmest velger oss. Nå ser vi frem til å bidra til at nordlandskommunene får kvalifiserte søkere til de ledige stillingene i årene som kommer. Dette samarbeidet gir ikke bare stordriftsfordeler, men også muligheten til å utveksle erfaringer som kan gjøre alle bedre, sier Tore V. Hjerde, administrativ leder i Frantz.

De er også er også veldig fornøyd med begrunnelsen som SIIN gir for å tildele oppdraget til Frantz:

“Frantz Express rokker ved eksisterende forretningsmodeller og tankesett innen stillingsannonsemarkedet” og “Frantz annonseservice tilbyr gjennom Frantz Express et komplett verktøy med ny teknologi for etterprøvbar annonsering. Fordelen med verktøyet er at man arbeider i et felles, åpent verktøy, hvor kunden får innsyn i hele arbeidsprosessen, noe som er med å sikre at kvalitet ivaretas i alle ledd” heter det blant annet i tildelingsbrevet.

– Det varmer godt om hjerterota når også de nærmeste kommunene ser at vi har kunnskap og teknologi som kan bidra til å finne riktig kompetanse, sier Eirik Isaksen, markedssjef.

 

Comments are closed.