Mesta søker etter Leder for IT & Data

Vil du være med å sikre at vi kommer trygt frem til jobb og skole, og at varene vi trenger kommer frem dit de skal? I Mesta har vi et felles mål, og det er å sørge for at folk kommer trygt fram i hele Norge.

Mesta ivaretar et viktig samfunnsansvar for vedlikehold av all veginfrastruktur i Norge og har med sine 1700 ansatte og 1650 underentreprenører sterke fagmiljøer og inngående domenekompetanse på mange områder. Vi har i dag et aktivt bruk av data for å gjennomføre sine operasjoner samtidig et stort potensial for å ta i bruk nye teknologier og data på en mer omfattende måte for å forbedre, effektivisere og øke lønnsomheten i virksomhetens operasjoner. Det er en definert prosjektportefølje for de neste åra og det arbeides kontinuerlig med forbedring, konsolidering og utvikling av virksomhetens systemer og løsninger.

Om stillingen

Vi søker Leder for IT & Data, med ansvar for drift og forvaltning, samt oppfølging av Mestas teknologileverandører. Du vil bidra til utforming av krav til design, utvikling, implementering, drift og vedlikehold av virksomhetens IT-løsninger. Du vil lede  en faglig sterk IT-avdeling og samarbeide tett med sentrale miljøer i  hele virksomheten. Stillingen rapporterer til leder for digitalisering (CDO).

Vi ønsker oss en nytenkende IT leder med ansvar for drift og forvaltning som også evner å tenke utvikling, med god forståelse for koblingen mellom forretning og IT i hele organisasjonen.
Vi har kontorer sentralt på Skøyen i Oslo. Noe reisevirksomhet må påregnes ved behov.

Arbeidsoppgaver

  • Rådgiver overfor konsernledelsen innen IT-sourcing
  • Ansvar for drift, leverandørstyring, innkjøp av IT-tjenester og systemer
  • Eie styringssystem for IT-systemforvaltning med riktige SLA-krav som bidrar til overordnet compliance
  • Videreutvikle målbilder, strategi og handlingsplan for området
  • Bidra til virksomhetens fokus på effektivitet og kost/nytte på IT-system/løsninger og ved bruk av konsulenttjenester
  • Bidra inn i Business Case som berøres av IT-systemporteføljen
  • Operativ oppfølging av leverandører og gjennomføring kontraktuell leverandørstyring
  • Samarbeide med relevante tredjeparter og partnere

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdanning, Bsc./Msc.
  • Solid og relevant arbeidserfaring innen området fra kunde eller leverandørsiden
  • Kunnskap om beste praksis og standarder innenfor fagområdet
  • Ønskelig med kunnskap og erfaring innen innkjøpsprosesser for IT-systemer/plattform/Software/Virtuell infrastruktur og infrastruktur/Hardware
  • Aktuelle søkere må beherske norsk som arbeidsspråk, skriftlig og muntlig

Llederegenskaper vi ønsker du har:

  • Du er endringsvillig og opptatt av relasjoner som skaper synergier på tvers av avdelinger.
  • Evne til å utvikle og bygge en god drift- og forvaltningsorganisasjon
  • Sterk egen drivkraft som smitter over resten av de ansatte
  • Er åpen, tillitsfull, kommunikativ og sterk analytisk
  • Du jobber like godt selvstendig som i ulike team
  • Aktiv bidragsyter til kunnskapsdelin

KONTAKT
Daniel Horn
Knowit
Lead Recruiter – Business & Sales Management

KONTAKT
Tommi Venning
Knowit
Sr. Rekrutteringsrådgiver – Business Support

Hvorfor skal du jobbe i Mesta?

Siden oppgavene vi skal løse er forskjellige, trenger vi folk med ulik bakgrunn som ser løsninger på nye og spennende måter. For å få dette til er det også viktig for oss med samarbeid og godt arbeidsmiljø på tvers av avdelinger. Hos oss får du spennende faglige utfordringer med et stort geografisk nedslagsfelt, vi tilbyr en trygg arbeidsplass med konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger.

Knowit – Mesta – Leder for IT og Data