Vi søker

Avdelingsleder Tildelingskontoret

Avdelingsleder oppfølgingstjenesten

Kommunal fastlege

Kommunepsykolog

Ergoterapeut

Sykepleier

Fauske kommune har flere ledige stillinger innenfor Helse og Omsorg.
Les mer om våre stillinger her:

Sammen om et fremtidsrettet Fauske – for god velferd, vekst og utvikling

Fauske kommune skal ha innbyggeren i fokus i alt sitt arbeid. Det er innbyggerne som er våre ledere og brukere av våre tjenester.

Vi er en kommune i utvikling. Dette er for at vi skal bli en så god og fremoverlent kommune som mulig. Det krever at vi tenker nytt og alltid ser etter gode løsninger.

Fauske kommune er kjent som et knutepunkt, vi knytter nord og sør sammen, men vi er også mye mer enn det. Vi har store virksomheter som NAV, SKS og Valnesfjord Helsesportssenter samt spennende utvikling i næringslivet. Blant annet har Grønt fra laks nettopp etablert seg med ny fabrikk, det jobbes med ny gruvedrift og forprosjekt til Sjunkhatten folkehøgskole. Her er det altså en spennende reise å ta del i!

Men Fauske er ikke bare et godt sted å jobbe, det er også et godt sted å bo. For familien er det både videregående skole og nye og flotte bygg til grunnskole. På ettermiddagen er det et mangfoldig utvalg av fritidstilbud eller man kan ta seg en tur i Sjunkhatten nasjonalpark.

Filmen «Sulis 1907», som hadde premiere 6. oktober, handler om Fauskes historie. Tidligere var det gruver i Sulitjelma (et tettsted i Fauske kommune) og det var nettopp her arbeiderbevegelsen startet. Dette kan man få et innblikk igjennom besøksgruven eller museet.

Velkommen som søker, vi ser frem til å høre fra deg!

Avdelingsleder Tildelingskontoret

Helse og Omsorg

Vi trenger en faglig dyktig og trygg avdelingsleder til vårt Tildelingskontor. Tildelingskontoret er kommunens forvaltningskontor for tildeling av helse og omsorgstjenester, samt forebyggende og rehabiliterende tjenester.

Avdelingen er organisert i forebyggende og koordinerende enhet, og avdelingsleder inngår i enhetens ledergruppe.

Tildelingskontoret er lokalisert på Helsetunet , og er er kommunens forvaltningskontor for tildeling av helse og omsorgstjenester, samt forebyggende og rehabiliterende tjenester. Det er 7 årsverk tilknyttet kontoret, og faggruppen er tverrfaglig sammensatt med sykepleiere, vernepleiere og sosionomer, samt en merkantil stilling. Forutsigbarhet, rettssikkerhet og en sterk faglig forankring preger arbeidet i avdelingen.

Avdelingsleder har fag-, personal- og økonomiansvar og har ansvaret for å fremme teamledelse og medarbeideres autonomi i rollen.

Funksjonen koordinerende enhet er organisert i denne avdelingen og skal bidra til å sikre at brukere med langvarige og sammensatte behov mottar helhetlige og koordinerte tjenester.

Arbeidsoppgaver
  • Sikre at avdelingen er service- og løsningsorientert med brukeren i sentrum
  • Være en synlig og tydelig leder
  • Sørge for at ansatte får utvikle seg i sin rolle
  • Vise engasjement og drifte avdelingen innenfor gitte rammer
  • Saksbehandling til politisk utvalg mv
  • Systematisk HMS-arbeid
  • Kvalitets- og tjenesteutvikling
  • Ansvar for personal, økonomi og fag ved avdelingen
  • Bidra spesielt til utviklingen av juridisk kompetanse tilknyttet forvaltning av helse og omsorgs saker.
Kvalifikasjoner
  • Helse- og/eller sosialfaglig høyskoleutdanning eller universitetsutdanning, eventuelt tilsvarende på bachelornivå eller høyere.
  • Det er ønskelig med videreutdanning innenfor helserett eller tilsvarende erfaring 
  • Dokumentert lederkompetanse og/eller relevant ledererfaring innen tilsvarende fagområde
  • Saksbehandlings kompetanse og erfaring
  • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper

Vi søker deg som er innovativ, som er åpen for endring, har vilje og evne til samarbeid med kollegaer og samarbeidspartnere. Det er viktig å prioritere interesse for læring og fagutvikling samt arbeide selvstendig, målrettet og kreativt. Andre viktige egenskaper er å være tillitsskapende, trygg og at du byr på deg selv og bidrar til et godt og utviklende arbeidsmiljø.

Vi søker en strategisk, nyskapende og rettskaffen leder som vil bidra til å utvikle tjenesten inn i fremtiden. Du må evne å inspirere andre, håndtere dilemmaer, være trygg i deg selv, lede sammen med, fremheve og anerkjenne dine medarbeidere.

Sammen med egne ansatte, enhetsleders -og kommunalsjefens ledergruppe evner du å finne gode løsninger innenfor rammene av fag, kvalitet og økonomi.

Avdelingsleder inngår i ledergruppen til enhet for Forebyggende og koordinerte tjenester, og vil som en del av denne være en sentral aktør i å forme det pågående utviklingsarbeidet i samhandlingsområdet og den fremtidige helse- og omsorgstjenesten i kommunen.

Personlig egnethet vurderes høyt.

Vi tilbyr
  • Lønn etter avtale
  • Dedikerte og dyktige medarbeidere
  • Utfordrende og selvstendige oppgaver
  • Varierte og interessante arbeidshverdager i et godt og driftig arbeidsmiljø
  • Ledelse og kollegaer med ulik kompetanse, som er åpne for nye muligheter, har godt humør og som har lyst til å gjøre en forskjell i Fauske kommune
  • Muligheten til å arbeide i en kommune med et stort samfunnsansvar
  • God forsikrings- og pensjonsordning gjennom KLP

Bli med og utgjør en forskjell i Fauske!

Velkommen som søker!

Aktuelle kandidater må påregne intervju. Tilsetting skjer i henhold til enhver tids gjeldende lover, regel- og avtaleverk. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn.

Vi gjør oppmerksom på at søkere til stilling i Fauske kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom dette blir aktuelt vil søker bli kontaktet på forhånd. 

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema. CV, vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. 

Fauske kommune ønsker ikke henvendelser fra annonseselgere. 

Avdeling: Helse og Omsorg
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100 %
 
Kontaktinformasjon:
Hilde Christine Sørensen
Enhetsleder, Forebyggende og koordinerende tjenester
 
Arbeidssted:
Helsetunet

Torggata 11
8201 FAUSKE

Søknadsfrist:
08.11.2023

Avdelingsleder Oppfølgingstjenesten

Rus og psykisk helsetjeneste, Miljø og habiliteringstjenesten

Vil du være med på å videreutvikle tjenester som betyr mye for menneskene i vår kommune? Vi søker en engasjert og initiativrik leder til stillingen som avdelingsleder for oppfølgingstjenesten.

Vil du være med på å videreutvikle tjenester som betyr mye for menneskene i vår kommune?

  • Har du erfaring med koordinert innsats eller organisering av gruppetilbud?
  • Har du vært med på, eller har forslag til bedre oppfølging eller rehabiliteringstiltak for personer med rusproblemer? 
  • Kan du sette retning for godt miljøarbeid, habilitering, psykisk helse, eller fengselshelsetjenester?
  • Er du en inspirator som trives i rollen som forbilde? 
  • Er du gira på en spennende, viktig og meningsfull jobb?

Ønsker du å være en del av et dynamisk og fremtidsrettet arbeidsmiljø? 
Da ser vi frem til å høre fra deg!

Vi søker en engasjert og initiativrik leder til stillingen som avdelingsleder for oppfølgingstjenesten. Dette er jobben for deg som vil arbeide aktivt med tjenesteutvikling og er opptatt av å finne innovative løsninger for å forbedre tjenestene til våre innbyggere. Du får lede stolte, dedikerte og faglig sterke ansatte. I Fauske står den nordnorske gjestfriheten fortsatt sterkt, og menneskene er omsorgsfulle av natur, så her blir du tatt varmt i mot.

Avdelingen har eget driftsteam bestående av dyktige fag- og teamkoordinatorer. Du vil få et bredt spekter av oppgaver og mulighet til å jobbe med ulike fagområder. Vi har store ambisjoner og tydelige forventninger til videreutvikling av tjenestene.

Som leder blir du en del av enhetens ledergruppe, slik at du kan påvirke beslutninger og strategier på overordnet nivå.

Hos oss får du
  • Være med på å sette Fauskes innbyggere i sentrum
  • Lede og utvikle avdelingen i tråd med gjeldende føringer, retningslinjer og vedtak, med høy grad av relasjonsledelse
  • Totalansvar for personal, økonomi, hms og fag i egen avdeling
  • Tilrettelegge for et arbeidsmiljø som oppfordrer og utfordrer medarbeidere til faglig og personlig utvikling
  • Delta i, og medvirke til, god tverrfaglig samhandling og tjenesteutvikling både innad i avdeling, i organisasjonen og med andre samarbeidspartnere.         
Vi ønsker at du
  • Har minimum 3-årig helse- eller sosialfaglig høgskoleutdanning
    • Annen relevant utdanning kan vurderes i lys av relevant erfaring
  • Har lederutdanning og erfaring
  • Behersker norsk godt både skriftlig og muntlig
  • Har kjennskap til relevant lovverk for tjenesten
  • Har erfaring med arbeidstidsplanlegging
Som leder bør du være
  • Løsningsorientert og nytenkende 
  • Motiverende og ser hver enkelt medarbeider
  • God til å lytte
  • Tydelig i din kommunikasjon
Vi tilbyr
  • Varierte arbeidsoppgaver i et dynamisk og trivelig arbeidsmiljø
  • Du får lede og utvikle dyktige ansatte
  • Du er med på å løse et viktig samfunnsoppdrag
  • Du får faglig utvikling
  • Lønns- og arbeidsvilkår iht. gjeldende avtaleverk
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger gjennom KLP

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Gyldig politiattest, ikke eldre enn tre måneder må kunne fremvises før tiltredelse.
Aktuelle kandidater må påregne intervju. Tilsetting skjer i henhold til enhver tids gjeldende lover, regel- og avtaleverk. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn. 

Vi gjør oppmerksom på at søkere til stilling i Fauske kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom dette blir aktuelt vil søker bli kontaktet på forhånd. 

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema. CV, vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. 

Velkommen som søker!

Fauske kommune ønsker ikke tilbud fra annonsører.

Avdeling: Helse og Omsorg
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100 %
 
Kontaktinformasjon:
Hans Erik Reinvik
Enhetsleder hjemmebaserte tjenester
 
Arbeidssted:
Torggata 11, 8201 FAUSKE

Søknadsfrist:
08.11.2023

Kommunal fastlege - Vikariat

Vi søker fastlege i vikariat på nyopprettet liste.

Vi har ledig 80 % stilling som lege i kommunal praksis. Stillingen fordeler seg på 50 % som  fastlege og 30 % tilsynslege ved Buen korttidsavdeling.

Fastlegehjemmelen er ved Fauske legesenter og har 500 listepasienter.

På Fauske har vi et ungt og fremoverlent legemiljø. Vi ønsker oss kollegaer som sammen med oss kan fortsette jobben med å opprettholde en god stabilitet, og være med å utvikle en faglig sterk og fremtidsrettet legetjeneste i Fauske kommune.

Fauske kommune har i dag 11 fastlegehjemler: 

  • Fauske Legesenter har 5 fastlegehjemler, og 1 LIS1
  • Valnesfjord legekontor 3 fastlegehjemler
  • Brygga legekontor 3 fastlegehjemler og 2 LIS1    

Legekontoret har dyktige og erfarne medarbeidere, og vi har et godt og stabilt arbeidsmiljø der hjelpepersonell og leger trives. Legekontoret fremstår som moderne og velutstyrt, med lyse og trivelige lokaler. Tjenesten søker å være fremoverlent og stadig se på muligheter for en faglig god tjeneste til våre pasienter.

Vi ønsker en kollega som har evne til å jobbe selvstendig, målrettet og har evne til omstilling.
Har du gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og vilje til fagutvikling vil du passe godt i vårt arbeidsmiljø.        

Arbeidsoppgaver

  • Fastlegepraksis
  • Tilsynslege ved Buen korttidsavdeling
  • Legevakt iht. etablert legevaktsordning, vaktbelastningen er ca. 4 vakter i måneden

Som tilsynslege ved Buen korttidsavdeling vil du være en del av et tverrfaglig team med sykepleier, fysioterapeut og ergoterapeut. Hverdagsrehabiliteringsteamet er også en samarbeidspartner.

Det er ikke etablert daglegevakt i kommunen, slik at de ulike legekontorene er ansvarlig for øyeblikkelig hjelp-funksjon på dagtid ca. to dager per uke.

Fauske kommune har en kommunal akuttseng for å kunne gi et godt tilbud til våre pasienter.

Legevakt er en viktig del av legetjenesten i Fauske kommune. Vi vektlegger derfor høyt at søkere kan gå selvstendige legevakter. Kommunen har interkommunalt legevaktsamarbeid med Saltdal og Sørfold kommuner, Indre Salten legevakt. Legevakten flytter i september 2023 inn i nye lokaler samlokalisert med andre nødetater som ambulanse og Indre Salten brann, Sivilforsvaret og andre kommunale instanser. Legevakten består av ettermiddag, natt og helgevakter. Det er sykepleier på vakt i hele legevaktens åpningstid.
Legekontoret har Pridok journalsystem med elektroniske resepter. Elektronisk samhandling med Pleie- og omsorg er etablert.

Kvalifikasjoner
  • Norsk autorisasjon som lege
  • Søkeren må ha gode ferdigheter i norsk muntlig og skriftlig
  • Førerkort klasse B
Vi tilbyr
  • Tilrettelegging for veiledning
  • Trivelig og engasjerende arbeidsmiljø
  • Gode økonomiske betingelser
  • Svært god pensjons- og forsikringsordning
  • Mulighet for ALIS avtale

Gyldig politiattest, ikke eldre enn tre måneder må kunne fremvises før tiltredelse.

Aktuelle kandidater må påregne intervju. Tilsetting skjer i henhold til enhver tids gjeldende lover, regel- og avtaleverk. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn. 

Vi gjør oppmerksom på at søkere til stilling i Fauske kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom dette blir aktuelt vil søker bli kontaktet på forhånd. 

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema. CV, vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. 

Velkommen som søker!

Fauske kommune ønsker ikke tilbud fra annonsører.

Avdeling: Helse og Omsorg
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 80 %
 
Kontaktinformasjon:
Hilde Christine Sørensen
Enhetsleder, Forebyggende og koordinerende tjenester
 
Arbeidssted:
Fauske Legesenter,
Helsetunet 1, 8200 Fauske

Søknadsfrist:
08.11.2023

Kommunespsykolog

Helse og Omsorg

Vil du å bli en del av et dynamisk og fremtidsrettet arbeidsmiljø som setter innbyggeren i sentrum?
Vår nye kommunedelplan for Helse, omsorg og velferd har identifisert noen utfordringer, og vi behøver din kompetanse nå for å finne de beste løsningene.

Fauske kommune ligger midt i Salten, kun en kort togtur fra Bodø. Vi er full av energi og gode på å se muligheter. Akkurat nå leter vi etter en ny psykolog som har lyst til å være med oss på reisen fra tradisjon til innovasjon!

  • Har du kunnskap, erfaring eller gode ideer til hvordan vi kan strukturere, organisere og drifte våre tjenester på en innovativ måte
  • Kan du hjelpe oss med å planlegge og gjennomføre gode prosesser for veiledning og utvikling av våre ansatte?
  • Har du et ønske om å ta eierskap til hvilke tilbud vi skal prioritere innenfor forebygging, tidlig intervensjon og lavterskeltiltak?
  • Har du også har gode og konkrete tiltak for å skape enda triveligere samarbeid og samhandling blant kommunens ansatte?

Hos oss får du ha base i samhandlingsområdet for helse og omsorg. Vi er en oversiktlig kommune hvor samarbeid og kunnskapsdeling er viktige verdier. Vil du å bli en del av et dynamisk og fremtidsrettet arbeidsmiljø som som setter innbyggeren i sentrum? Da ser vi frem til å høre fra deg!

Hos oss skal du

  • Sette Fauskes innbyggere i sentrum
  • Dele av din fagkompetanse.
  • Påvirke og utvikle psykologtilbudet i kommunen.
  • Bidra til at det samlede tilbudet innenfor psykisk helse videreutvikles.
  • Veilede og bidra til utvikling av de ansattes kompetanse.
  • Bidra til godt samarbeid både internt og eksternt.

Kvalifikasjoner

  • Godkjent norsk autorisasjon som psykologspesialist/psykolog.
  • Du må gjerne ha eller ønske spesialisering i samfunnspsykologi.
  • Erfaring fra kommunalt arbeid er ønskelig, men ikke et krav.

Vi ønsker at du er

  • Omgjengelig
  • Trygg på egen kompetanse.
  • Initiativrik.
  • Tørr å tenke nytt.
  • God relasjonsbygger

Vi tilbyr

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et dynamisk og trivelig arbeidsmiljø.
  • Gode muligheter for påvirkning på egen stilling og utviklingen av kommunens tilbud.
  • Samarbeid og nettverksbygging med kommunepsykologer i våre omkringliggende komuner.
  • Lønn etter avtale

Aktuelle søkere vil bli kalt inn til intervju. Vi vil benytte oss av referanseinnhenting etter samtykke fra kandidat.

Kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem vil bli tatt i betraktning. CV, vitnemål og attester skal legges ved søknaden elektronisk. All dokumentasjon som du ønsker med i vurderingen lastes opp som vedlegg til søknaden. Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen.

Tilsettingene skjer etter kvalifikasjoner og hovedtariffavtalens bestemmelser. Lønns- og arbeidsvilkår er i henhold til gjeldende lover, tariffavtaler og reglement, herunder 6 måneders prøvetid.

Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn. Fast ansatte i Fauske kommune med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Vi gjør oppmerksom på at søkere til stilling i Fauske kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom dette blir aktuelt vil vi ta kontakt med deg på forhånd.

Velkommen som søker!

Avdeling: Helse og Omsorg
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100 %
 
Kontaktinformasjon:
Hans Erik Reinvik
Enhetsleder hjemmebaserte tjenester
 
Arbeidssted:
Torggata 11, 8201 FAUSKE

Søknadsfrist:
08.11.2023

Ergoterapeut

Helse og Omsorg, Forebyggende og koordinerende tjenester

Har du interesse for velferdsteknologiske løsninger og ser teknologi som en del av morgendagens løsning for Helse- og Omsorgtjenesten? Da er det deg vi søker!

Kan du i tillegg kjenne deg igjen i kommunens verdier som er respekt, samhandling, redelighet og engasjement?

Da er det kanskje nettopp deg vi ønsker å få med på laget vårt!

Ergoterapitjenesten på Fauske har ledig 100 % stilling.

Vi har totalt tre ergoterapeuter med hvert sitt fagområde; barn, hverdagsrehabilitering og velferdsteknologi, og samarbeider tett sammen om å ivareta listepasienter.

Ergoterapeutjenesten er organisert sammen med kommunal fysioterapitjeneste, Hverdagsrehabilitering, Hjelpemiddelteam, Frisklivssentralen og Hørsels- og synskontakt.

Arbeidsoppgaver

Stillingen vil ha en rolle innenfor arbeidet med velferdsteknologi. Du vil samarbeide tett med blant annet digitaliseringsrådgiver og fagsykepleier for kartlegging, implementering og ivaretakelse av ny velferdsteknologiteknologi. Helse og omsorg i Fauske kommune har tatt i bruk noen velferdsteknologiske løsninger, men vi skal videre. Vi er opptatt av at prosesser, teknologi og organisasjon må forenes med faget ergoterapi for å oppnå best mulig utnyttelse av de gode teknologiske løsningene i framtida. Med digitalisering og teknologi skal det oppleves trygt å bo hjemme og det skal være enklere å mestre hverdagen med funksjonsutfordringer.

I stillingen inngår arbeidsoppgaver som tett samarbeid med Hjemmebaserte tjenester og Heldøgns omsorg for å finne gode løsninger for den enkelte innbygger. Du vil delta i arbeidet med å implementere og ta i bruk digitaliserte og teknologiske løsninger som en del av tjenestetilbudet. Det betyr at du også må holde deg oppdatert og orientert om hva som skjer på digitaliserings- og teknologiområdet innen helse og omsorg. Ved anskaffelser av teknologiske løsninger er ergoterapeut involvert i prosessen. Tjenesten er i stadig endring. I takt med dette må det regnes med at det kan bli justeringer i arbeidsoppgaver.

Ergoterapeuter i Fauske kommune har et stort fokus på forebygging og rehabilitering. De utøver forebyggende, behandlende og helsefremmende ergoterapi. De bistår i tilrettelegging av bolig og veiledning for at bruker skal kunne bo lengst mulig i eget hjem. I stillingen inngår også bestilling av hjelpemidler og søknader til Hjelpemiddelsentralen i Nordland. Et godt og tillitsbasert forhold til brukere, pårørende og andre samarbeidspartnere er viktig å ivareta i det daglige arbeidet.

Av arbeidsoppgaver kan vi blant annet nevne:

  • Kartlegge hjemmesituasjoner
  • Kartlegge behov for hjelpemidler
  • Kartlegge behov for velferdsteknologiske hjelpemidler i institusjon og hjemmebasert omsorg
  • Opplæring og veiledning av personell
  • Bistå i arbeid med planarbeid innenfor fagområdet
  • Gi råd og veiledning til brukere av ergoterapitjenesten.
  • Dokumentere i fagsystem
  • Medansvar for avdelingens fagutvikling.
  • Listepasienter som fordeles mellom ergoterapeuter
Kvalifikasjoner
  • Offentlig godkjent ergoterapeut
  • Ønskelig med erfaring fra kommunal sektor
  • Ønskelig med erfaring fra fagsystemet Profil
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Førerkort klasse 

Personlig egnethet vektlegges høyt.

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som

  • Har interesse for velferdsteknologiske løsninger
  • Har erfaring, evne og interesse for å arbeide med alle aldersgrupper
  • Trives med å arbeide strukturert og har høy arbeidskapasitet
  • Evne til å arbeide selvstendig, men også i team
  • Har et godt humør, er ansvarlig, engasjert med en høy relasjonskompetanse
  • Åpen for nye utfordringer, løsningsorientert og evne til å se nye muligheter
Vi tilbyr
  • Utfordrende og selvstendige oppgaver
  • En variert arbeidshverdag med et godt og driftig arbeidsmiljø
  • Ledelse og kollegaer med ulik kompetanse, som er åpne for nye muligheter, har godt humør og som har lyst til å gjøre en forskjell i Fauske kommune
  • Muligheten til å arbeide i en kommune med et stort samfunnsansvar
  • God forsikrings- og pensjonsordning gjennom KLP
  • Lønn etter tariff

Gyldig politiattest, ikke eldre enn tre måneder må kunne fremvises før tiltredelse. 

Aktuelle kandidater må påregne intervju. Tilsetting skjer i henhold til enhver tids gjeldende lover, regel- og avtaleverk. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn. 

Vi gjør oppmerksom på at søkere til stilling i Fauske kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom dette blir aktuelt vil søker bli kontaktet på forhånd. 

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema. CV, vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. 

Velkommen som søker!

Fauske kommune ønsker ikke tilbud fra annonsører.

Avdeling: Helse og Omsorg
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100 %
 
Kontaktinformasjon:
Hilde Christine Sørensen
Enhetsleder, Forebyggende og koordinerende tjenester
Epost:
hilde.sorensen@fauske.kommune.no
 
Arbeidssted:

Helsetunet
Torggata 11, 8201 FAUSKE

Søknadsfrist:
08.11.2023

Sykepleier

Forebyggende hjemmebesøk og Helsestasjon for eldre, Sykepleier

Vi søker etter en dedikert sykepleier som ønsker å bidra til å bygge opp vårt lavterskeltilbud rettet mot hjemmeboende eldre. Er det deg?

Kommunedelplan for Helse, omsorg og velferd peker på at kommunen skal ha fokus på tidlig intervensjon og øke satsingen på forebygging. I den forbindelse søker vi nå etter en dedikert sykepleier som ønsker å bidra til å bygge opp vårt lavterskeltilbud rettet mot hjemmeboende eldre.

  • Har du interesse for helsefremmende arbeid?
  • Er du trygg i rollen som sykepleier og lykkes med dialog?
  • Ser du på eldre som en samfunnsressurs?
  • Vil du ta eierskap til vårt nye tilbud?

Vi har en nyopprettet stilling på 60% som skal ha ansvar for å drive kommunes helsestasjon for eldre og gjennomføringen av forebyggende hjemmebesøk. I denne jobben får du bruke din sykepleierkompetanse til Inspirere innbyggere til å planlegge fremover og ta vare på egen helse. Dette gjøres gjennom dialog, veiledning, rådgivning og informasjon om alt fra helse, teknologi, aktivitet og sosiale muligheter.

Bli med på å bygge opp et viktig tilbud, som vi tror får stor betydning for kommunens innbyggere!

Arbeidsoppgaver
  • Sette Fauskes innbyggere i sentrum.
  • Dele av din fagkompetanse.
  • Ta faglig ansvar for, og drifte helsestasjon for eldre.
  • Ta faglig ansvar for, og drifte forebyggende hjemmebesøk.
  • Bidra til utvikling av tilbudet innenfor hjemmebaserte tjenester.
  • Andre oppgaver etter nærmere avtale.
  • Arbeid som klinisk sykepleier.
Kvalifikasjoner
  • Sykepleier med minimum 4 års erfaring.
  • Det er en stor fordel om du har videreutdanning innenfor gerontologi, demens, velferdsteknologi, allmennsykepleie eller helseinnovasjon.
  • Du behersker Norsk på nivå C1 eller høyere.
  • Stødig i bruken av digitale verktøy.
Personlige egenskaper
  • God relasjonsbygger.
  • Trygg på egen kompetanse.
  • Trives i veilederrolle.
  • Selvgående.
Vi tilbyr
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et dynamisk og trivelig arbeidsmiljø.
  • Gode muligheter for påvirkning på egen stilling og utviklingen av kommunens tilbud.
  • God tverffaglig samabeid.
  • Lønn ihht tariff.

Fauske kommune ønsker at du forplikter deg til å bruke din kunnskap også i hjemmetjenesten eller institusjonsområdet, minimum hver tredje helg, men gjerne slik at stillingen totalt blir 100 %. 

Bli med og utgjør en forskjell i Fauske!

Aktuelle kandidater må påregne intervju. Tilsetting skjer ihenhold til enhver tids gjeldende lover, regel- og avtaleverk. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn.

Vi gjør oppmerksom på at søkere til stilling i Fauske kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom dette blir aktuelt vil søker bli kontaktet på forhånd. 

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema. CV, vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. 

Velkommen som søker

Fauske kommune ønsker ikke henvendelser fra annonseselgere. 

Avdeling: Helse og Omsorg
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100 %
 
Kontaktinformasjon:
Hans Erik Reinvik
Enhetsleder hjemmebaserte tjenester
 
Arbeidssted:
Torggata 11, 8201 FAUSKE

Søknadsfrist:
08.11.2023

Fauske kommune

Fauske kommune ligger i Nordland og har nærmere 10 000 innbyggere og et areal på rundt 1200 kvadratkilometer. Stedet er sentralt i Indre Salten med store virksomheter som NAV, SKS og Valnesfjord Helsesportssenter (VHSS). Kommunen har lange og sterke tradisjoner rundt gruvedrift og mineralutvinning. Blant annet kan du se spor av dette i sentrum av Fauske der marmortorget er godt synlig. Vi er også et knutepunkt for handel og transport – midt på E6.

«Folkehelsekommunen der alle trives» er vår visjon. Kommunen skal strekke seg etter å oppnå god livskvalitet for alle og stadig når vi nye mål. Vi har satsning på arbeidet med barn og unge, og alle våre sykehjem er sertifisert som Livsgledehjem. Fauske er godt kjent for sine arrangementer som NM på ski og VM i dans. Kultur står sterkt, og det frivillige arbeidet er unikt. Vil du vite mer, se www.fauske.kommune.no

Fauske kommune – Avdelingsleder oppfølgingstjenesten, Avdelingsleder Tildelingskontoret – Ergoterapeut – Kommunepsykolog