Datadrevet community branding

Det er ikke alltid lett for arbeidsgivere på små plasser å tiltrekke seg kvalifisert arbeidskraft. En enkel stillingsannonse er som oftest ikke godt nok hvis du skal friste en hel familie å flytte fra en større by. Derfor lanserer vi nå datadrevet community branding.

De store byene har tilsynelatende mye mer å tilby både når det gjelder karriere, kultur, uteliv, enkel og billig tilgang til resten av verden, barnehage, utdanning og aktiviteter. For å nevne noe.

Det merker vi i Frantz ofte siden vi har mange av de mindre kommunene som kunder. Derfor lanserer vi nå datadrevet community branding. Sammen skal vi vise frem et alternativt og ekte liv som finnes i vårt langstrakte og vakre land.

– Dessverre opplever vi at en enkel stillingsannonse ikke alltid er tilstrekkelig. Hvis vi skal få de kloke hodene og arbeidsomme hendene nordover så må vi vise hele bredden av det vi har å tilby. En stillingsannonse må være er del av en invitasjon til et rikere liv. Ikke bare for den som er en potensiell kandidat, men også for familien som ofte følger med på lasset, sier Ragnhild G. Nordvik i Frantz.

Det positive helhetsinntrykket presenteres på mobiltilpasset kampanjeside – med tekst, bilder, video, podcast etc. Her er det bare fantasien som setter grenser.

En typisk kampanjeside kan inneholde:

  • Forside med attraktivt bilde/video som viser natur, mennesker eller noe annet fra lokalområdet. Gjerne noe som representerer eller er gjenkjennelig fra området. Noe som skaper stemning.
  • Undersider
    • Bo – Hus og tomter til salgs.
    • De unge – barnehager og skoler
    • Natur og fritid – friluftsopplevelser og fritidsaktiviteter – vise frem bredden med bilde, video og tekst.
    • Vi som bor her – intervjuer med et utvalg av fremsnakkere av området. Let etter de gode ambassadørene.
    • Næringsliv – vise frem karrieremuligheter i andre bedrifter og som gründer
    • Kultur og uteliv – festivaler, konserter, restauranter og uteliv
    • Ledige stillinger – egne annonser for kommunen og andre ledige stillinger

– Med denne nye løsningen utnytter vi potensialet i datafangst i Frantz Express enda mer til våre kunders fordel. Ved å kombinere attraktivt innhold med analyse av hvem som klikker seg inn på de forskjellige sidene så kan vi skape verdifull merverdi for å nå de passive kandidatene, sier Ragnhild G. Nordvik.