Arendal kommune skal være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Enheten Kommunalteknikk og geodata er en av virksomhetene innenfor Arendal kommunes tekniske tjenester. Avdeling Geodata er en av seks avdelinger i enheten og har kontorer i Arendal kultur- og rådhus.
Geodata-avdelingen har ansvar for forvaltning og utvikling av geografiske informasjonssystemer (GIS), oppgaver etter matrikkel- og eierseksjonsloven, føring av tiltaks- og bygningsbasen, registrering av B-delen i matrikkelen, samt forvaltning av eiendomsskatt.
Utvikling og tilrettelegging av digitale tjenester både internt og eksternt er viktige hovedsatsinger innenfor enheten. Geodata-avdelingen vil være en sterk bidragsyter i dette arbeidet. Vi vil kontinuerlig utvikle oss og ønsker å ha et sterkt og kompetent fagmiljø innenfor digital tjenesteutvikling.
I tillegg til at det skjer mye i og rundt Arendal kommune i forbindelse med etableringen av batterifabrikken, setter innbyggerne våre store krav til oss, slik at vi må finne gode og effektive løsninger innenfor gitte rammer på hvordan vi skal løse utfordringene. Derfor søker vi etter deg som vil bidra til at enhetens digitale tjenester forvaltes og videreutvikles til det beste for ansatte, innbyggere og næringsliv. Det er en fordel at du er nysgjerrig på ny teknologi, er nytenkende og har kompetanse på IT-arkitektur, prosjektledelse og bruk av teknologiske løsninger.
Aktuelle arbeidsoppgaver
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og leveranser. Som prosjektleder hos oss vil du derfor få varierte arbeids- og ansvarsområder. Arbeid i prosjekt- og prosessledelse kan blant annet være aktuelle satsningsområder som:
- Digitalisering og utvikling
- Samarbeid med leverandører for å få gode systemintegrasjoner og løsninger
- Tilrettelegge digitale tjenester for innbyggere og næringsliv
- Automatisering av arbeidsprosesser
Er du den vi ser etter vil vi kunne tilpasse arbeidsoppgaver etter din kompetanse og interesser i faget.
Ønsket kvalifikasjoner
For å lykkes i rollen som prosjektleder ser vi at det er en fordel at du har:
- relevant teknisk- naturvitenskaplig utdanning fra universitet/høyskole, (master/bachelor), med vekt på geomatikk fagfelt.
- erfaring med geografiske informasjonssystemer (GIS)
- erfaring med prosjekt- og prosessledelse
- behersker norsk skriftlig og muntlig på et akademisk nivå.
- sertifikat klasse B
Personlige egenskaper
For å løse de oppgaver og utfordringer som ligger i rollen som prosjektleder, mener vi at det er avgjørende at du har gode samarbeidsevner. Du vil sammen med dyktige kollegaer på tvers av fag og avdeling løse viktige samfunnsoppgaver. Dersom du liker å ta initiativ, har høy grad av gjennomføringsevne og integritet, er vi sikker på at du vil både lykkes og trives i rollen.
Vi tilbyr
For oss er det viktig at du trives, derfor jobber vi stadig med å utvikle oss som arbeidsgiver. Hos oss vil du få:
- en stilling med viktig samfunnsoppdrag
- en faglig spennende og utfordrende jobb
- et bredt og variert fagmiljø med stor grad av autonomi og rom for medvirkning
- tilpasning av arbeidsoppgaver etter din kompetanse og interesse
- gode muligheter for videreutvikling av egen kompetanse
- en arbeidsplass som tør å satse på ny teknologi og innovasjon
- en kjernestab med dyktige medarbeidere innenfor Kommunalteknikk- og geodatafaget.
- fleksibel arbeidstid
- lønn etter avtale
- kommunale pensjons- og forsikringsordninger
Alle søkere må legge ved relevante scannede attester og vitnemål til søknaden.
Kontaktinformasjon
Jan Christian Andersen, Avdelingsleder, tlf. +47 957 73 713
Søknadsfrist: 21.09.2022