Vil du være med på laget?

Vi søker Leder til vår satsing på HR tjenester i Bodø

I BDO forenes vi av å gjøre en positiv forskjell, for våre kunder, samfunnet og hverandre. Derfor søker vi deg som er engasjert, motivert og nysgjerrig.

Leder HR tjenester

Vi er i vekst og trenger en dyktig og fremtidsrettede HR leder som skal bidra i vår nye satsning i Bodø. Vi ser tydelig at etterspørselen etter slike leveranser vil fortsette å vokse i årene fremover. Hos oss blir du en del av et fellesskap som er preget av ekte engasjement og høy kompetanse, hvor du får muligheten til å påvirke, lære og utvikle deg videre.

Vi skal leverer tjenester til våre kunder innen HR og personal, og gi virksomheter støtten de trenger innen alt som omhandler sine ansatte. Vi skal bistå våre kunder med blant annet:

  • Forbedring av HR-prosesser i virksomheten
  • Lederstøtte
  • Personallederkurs
  • Utarbeidelse og forbedring av styrende dokumenter og retningslinjer
  • Digitalisering av HR-funksjonen, gjennom innføring av HRM-systemer og digitale håndbøker
  • Rådgivning innen arbeidsmiljøloven, internkontrollforskriften og HMS, samt aktivitets- og redegjørelsesplikten
  • Personalsaker, sykefraværsoppfølging, oppsigelser og avskjed
  • Medarbeiderundersøkelser
  • Rekruttering

Rollen er utpreget kommersiell.

I rollen vil du få muligheten til å bruke evnene dine på flere områder, og du vil i perioder jobbe hos våre kunder over lengre tid, og andre ganger med prosjekter på avgrensede behov.

EGENSKAPER FOR Å LYKKES I ROLLEN:

  • Du har erfaring fra HR-faget, både med ulike HR-prosesser og gjerne også HR-teknologi
  • Du har interesse for, og god kjennskap til, relevant lov- og avtaleverk
  • Du ønsker å jobbe med komplekse, spennende og utfordrende problemstillinger
  • Du kommuniserer godt med ulike typer mennesker
  • Du har god gjennomføringsevne
  • Du er nysgjerrig og engasjert
  • Du trives med å jobbe i en kommersiell rolle

ØNSKEDE KVALIFIKASJONER:

  • Relevant erfaring fra HR
  • Utdannelse på høyere nivå med gode akademiske resultater, eller erfaring som kompenserer for dette
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk

DET VI TILBYR:

  • Personlig læring gjennom utfordrende og varierte arbeidsoppgaver.
  • Gode betingelser og utviklingsmuligheter.
  • Et profesjonelt team i ryggen som lærer og støtter.
  • Kompetanseutvikling gjennom et omfattende kurs- og veiledningsprogram.
  • Over 2000 trivelige, dyktige og engasjerte kolleger med fagkunnskap som spenner bredt.
  • Et uformelt og godt sosialt arbeidsmiljø med kollegaer som bryr seg om hverandre.

HVA KAN DU FORVENTE HOS OSS?

BDO er et selskap i sterk vekst, med 2000 medarbeidere som forenes av ønsket om å utgjøre en positiv forskjell. Vi ønsker å være en reell bidragsyter i arbeidet for å realisere FNs bærekraftsmål, og med våre 40 000 kunder kan og vil vi påvirke! I BDO spiller vi hverandre gode, aksepterer feilskjær og tåler andres suksess. Vi har stor tro på kontinuerlig utvikling av våre medarbeidere og vi tror på at takhøyde for forskjeller gjør oss til “Fremtidens Rådgivere”. Hos oss får du både påvirke, lære og utvikle deg videre. Fremfor alt blir du del av et fellesskap som er preget av ekte engasjement og høy kompetanse.

Høres dette interessant ut?

Da hører vi gjerne fra deg. Vi ønsker at alle kandidater benytter vår elektroniske søknadsportal. Last opp din CV, søknadsbrev og andre relevante dokumenter.

SØKNADSFRIST: 18. april 2023

Søknader vil bli vurdert fortløpende.

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Kim-Are Dønland
Partner Business Services
Telefon 976 89 121

Kontaktperson
Marit Erikstad
Leder HR- og lønnstjenester i BDO Tromsø
Telefon 901 69 934

Om BDO

BDO er et internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap med kontorer over hele Norge. Vi har et bredt og sterkt fagmiljø, med inngående bransjekunnskap. Med mer enn 40 000 store og små virksomheter som kunder har vi opparbeidet en unik forståelse for norsk nærings- og samfunnsliv.

Hver dag går vi på jobb for å gjøre en forskjell. En forskjell for virksomheter som trenger en samarbeidspartner som kan gi råd, innsikt og skape trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag.

Vi jobber tett på kundene våre og hverandre, og er genuint opptatt av å skape et arbeidsmiljø med engasjerte, motiverte og kompetente medarbeidere. Det er viktig for oss å ha en inkluderende og mangfoldig kultur. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, kompetanse og perspektiver. I BDO skal alle føle tilhørighet. Vi støtter din utvikling og gjør det mulig for deg å realisere gode ideer og initiativer.

Erfaren revisor og/eller Manager – Revisjon Bodø

Landsdelens mest fremoverlente revisjonsmiljø er ute etter deg som vil være med å utvikle fremtiden vår her nord!

Ønsker du å hjelpe andre å nå drømmene sine? Vil du gjøre det enkelt for kunden å ta gode valg og smarte beslutninger? Syns du det er gøy å jobbe i kjernen av virksomheter, tett på beslutningstakere og med utfordrende problemstillinger? Syns du det er spennende å gi verdifulle råd som effektiviserer og forbedrer hverdagen til kundene? Har du god teknologi- og forretningsforståelse, er nysgjerrig på ny kunnskap og er en god lagspiller? Da bør du lese videre! 

Drøm det. Gjør det. 

I BDO får du tidlig ansvar. Du kommer til et selskap i sterk vekst, hvor du får utfordringer og muligheter til å sette gode ideer ut i livet. Hos oss får du både påvirke, lære og utvikle deg. Fremfor alt blir du del av et fellesskap som er preget av ekte engasjement og høy kompetanse.

I BDO spiller vi hverandre gode, aksepterer feilskjær og tåler andres suksess. Vi jobber tett på hverandre og tett på kundene våre, i alle deler av nærings- og samfunnslivet. Uansett hvilke drømmer og planer du har for karrieren din, får du erfaringer som bringer deg et langt skritt videre – både i og utenfor BDO.

Revisor i BDO Bodø

Våre kunder har forskjellige utfordringer og problemstillinger, hvor vår oppgave er å hjelpe dem å nå sine mål. 

Nå søker vi etter en revisor med erfaring til vår avdeling på revisjon i Bodø, som skal bidra til å styrke vårt kompetansemiljø og skape den beste kundeopplevelsen i tråd med våre verdier. For rette kandidaten vil stilling som manager på revisjon kunne være aktuelt. Sentrale arbeidsoppgaver vil være revisjonsansvar for et bredt spekter av kunder, av ulike størrelser og i forskjellige bransjer. Arbeid med egen kundeportefølje eller deltakelse i større revisjonsteam. Hos oss i BDO revisjon må du kunne bistå kunden gjennom revisjonen og være kundens kontaktpunkt. Våre kunder ønsker ofte bistand til mer enn revisjon, er variasjon av arbeidshverdagen i stor grad opp til deg. Du vil sette deg mål og følge dine interesser.

Vi søker deg som;

  • Har minimum 1 års erfaring fra revisjon. 
  • Har relevant utdanning på bachelor eller masternivå
  • Revisorutdannelse vil bli vektlagt positivt, mer er ikke et krav
  • Har høy grad av forretningsforståelse
  • Kommuniserer svært godt både muntlig og skriftlig på norsk
  • Er analytisk og strukturert med et ekstra øye for detaljer
  • Er selvstendig og søkende i måten å tilnærme seg nye oppgaver
  • Er nysgjerrig og opptatt av å utnytte teknologi
  • Motiveres av rådgiverrollen og utstrakt kundekontakt
  • Viktigst av alt, at du kan trives med gode kollegaer og ha det «peise artig»

Til gjengjeld kan vi tilby deg:

  • En spennende, variert og utfordrende stilling i landsdelens mest fremoverlente revisjonsmiljø
  • En viktig rolle i et sterkt kompetansemiljø
  • Gode betingelser og utviklingsmuligheter
  • Være en del av et profesjonelt team som trives sammen og som lærer av hverandre
  • En kultur preget av folk som våger å drømme og verdsetter kvalitet og kreativitet
  • Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø med kollegaer som bryr seg om hverandre
  • Muligheter nasjonalt og internasjonalt

Søknadsfrist 31. oktober 2021

Rådgiver – Strategi og forretningsutvikling

Landsdelens mest fremoverlente rådgivingsmiljø er ute etter deg som vil være med å utvikle fremtiden vår her no

Ønsker du å hjelpe andre å nå drømmene sine? Vil du gjøre det enkelt for kunden å ta gode valg og smarte beslutninger? Syns du det er spennende å veilede og inspirere både teamet ditt og virksomhetene til å lykkes med sine ambisjoner og målsetninger? Vil du ta del i vår kunde- og bransjeutvikling i regionen? Har du god teknologi- og tallforståelse, er nysgjerrig på ny kunnskap og en god lagspiller? Da bør du lese videre!

Drøm det. Gjør det.

I BDO får du tidlig ansvar. Du kommer til et selskap i sterk vekst, hvor du får utfordringer og muligheter til å sette gode ideer ut i livet. Hos oss får du både påvirke, lære og utvikle deg. Fremfor alt blir du del av et fellesskap som er preget av ekte engasjement og høy kompetanse.

I BDO spiller vi hverandre gode, aksepterer feilskjær og tåler andres suksess. Vi jobber tett på hverandre og tett på kundene våre, i alle deler av nærings- og samfunnslivet. Uansett hvilke drømmer og planer du har for karrieren din, får du erfaringer som bringer deg et langt skritt videre – både i og utenfor BDO.

Rådgiver innen strategi og forretningsutvikling

Våre kunder har forskjellige utfordringer og problemstillinger, hvor vår oppgave er å hjelpe dem å nå sine mål. For hvert prosjekt vi jobber med følger teamene våre en strukturert problemløsende tilnærming; om det gjelder bærekraftig forretningsutvikling, valg av nye produkter, ekspansjon i vekstmarkeder, strategi, lønnsomhetsanalyser eller ren markedsinnsikt.

Nå søker vi etter en konsulent til vårt tjenesteområde Strategi og Forretningsutvikling som skal bidra til å styrke vårt kompetansemiljø og skape den beste kundeopplevelsen i tråd med våre verdier. Sentrale arbeidsoppgaver vil være deltakelse i prosjekt, bistand i strategi-, prosess- og utviklingsarbeid, utarbeidelse av analyser og presentasjoner, samt å være en pådriver i videreutvikling av metodikk og løsninger. Hos BDO rådgivning er variasjon av arbeidshverdagen i stor grad opp til deg. Du vil sette deg mål og følge dine interesser.

Vi søker deg som;

  • Har 1 – 5 års relevant erfaring
  • Har utdanning på masternivå
  • Har høy grad av forretningsforståelse
  • Kommuniserer svært godt både muntlig og skriftlig på norsk og engelsk
  • Er strukturert med et ekstra øye for detaljer
  • Er selvstendig og søkende i måten å tilnærme seg nye oppgaver
  • Du motiveres av å videreutvikle et miljø preget av læring, endring og utvikling
  • Drives av å identifisere, gripe og realisere muligheter
  • Har utholdenhet til å jobbe strategisk og langsiktig i kombinasjon med stor leveransekapasitet
  • Høy tallforståelse og gode kunnskaper i Excel
  • Viktigst av alt, at du kan trives med gode kollegaer og ha det «peise artig»

Til gjengjeld kan vi tilby deg:

  • En spennende, variert og utfordrende stilling i landsdelens mest fremoverlente rådgivingsmiljø
  • En viktig rolle i et sterkt kompetansemiljø
  • Stor påvirkningskraft i kundeleveranser og oppdragsløsning
  • Muligheter nasjonalt og internasjonalt
  • Være en del av et prestasjonsdrevet team som trives sammen
  • En kultur preget av folk som våger å drømme og verdsetter kvalitet og kreativitet
  • Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø med kollegaer som bryr seg om hverandre

 Om oss i BDO Bodø

BDO Bodø har kontor i 5. etasje i Bodø Innovation Gate (BIG), med egne kontorer til alle våre 32 ansatte. Rådgivingsmiljøet innen strategi og forretningsutvikling, en avdeling på 5 personer, er i stor utvikling, hvor vi leverer bærekraftige strategi- og utviklingsprosjekter som skaper resultater for både organisasjoner og samfunnet. Regionalt er vi en del av et rådgivningsmiljø på 25 konsulenter som arbeider både selvstendig og tverrfaglig med kunder i ulike bransjer og sektorer, nasjonalt og internasjonalt.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med Cecilie Kristensen eller Thomas Hansen, Managere på rådgivingsavdelingen i Bodø.

Høres dette interessant ut?

Da hører vi gjerne fra deg. Vi ønsker at alle kandidater benytter vår elektroniske søknadsportal. Last opp din CV, søknadsbrev og andre relevante dokumenter. 

Søknadsfrist 31. oktober 2021

Kontaktpersoner:

Cecilie Kristensen

Manager, Rådgivning

+47 992 91 939

cecilie.kristensen@bdo.no

Thomas Hansen

Manager, Rådgivning

+47 976 23 351

thomas.a.hansen@bdo.no

BDO – Leder HR tjenester