En sterk merkevare – employer branding

En stillingsannonse er ofte en potensiell medarbeiders første møte med bedriften eller organisasjonen din. Dette førsteinntrykket blir derfor svært viktig for om folk får lyst til å søke eller ikke.

Bedrifter som lykkes i markedet har ofte klart å skape en sterk og gjenkjennbar merkevare, en unik profil som forbindes med kvalitet, seriøsitet, et sted hvor det er attraktivt og utfordrende å jobbe.

Det er her vi i Frantz kan hjelpe deg med å utforme stillingsannonser som er med på å skape det ønskede uttrykket. Vi kobler sammen bilder, illustrasjoner og tekst i ulike formater, alt etter hvor det er ønskelig at annonsen skal vises.

For dette er et springende punkt. Det settes helt andre krav til en annonse som skal ut i sosiale medier enn en annonse som skal ligge som et banner på en nettavis. Like mye som det er helt andre og spesifikke krav til hvordan du lager en optimal annonse som skal trykkes i et fagmagasin.
Et sentralt element når det gjelder å etablere en klar forståelse av hva din bedrift står for, er bruken av de grafiske virkemidlene. Mange har allerede en grafisk håndbok og da sørger våre fagfolk for at alt av annonsemateriell utarbeides i henhold til de vedtatte føringene. Dette er igjen viktig med tanke på at bedriftens profil utad skal være enhetlig og gjenkjennbar i størst mulig grad.